Scrollen
De afgelopen twee jaar heeft de evenementenbranche compleet op z’n kop gezet. Van grootschalige events naar webinars en van volledig op kantoor naar thuis achter een scherm. Maar… we mogen weer! En dat leidt gelijk tot een probleem: evenementencentra zitten vol of het is enorm moeilijk iets te organiseren op een vaste locatie. Maar, wat als je het gewoon zelf organiseert op een eigen locatie? Daar heb je maar een paar ingrediënten voor nodig. Catering, aankleding en natuurlijk … een tent.
‘We krijgen de laatste tijd regelmatig berichten van mensen die erover denken om het event op eigen locatie te houden. Soms omdat evenementenlocaties vol zitten, of omdat de eigen buitenruimte juist perfect is en het niet past om het ergens anders te doen. Bijvoorbeeld bij de opening van een nieuw kantoor of bedrijfspand. Ze komen dan bij ons terecht’, zegt Gerben de Roode, eigenaar van Alphatentevent. Samen met mede-eigenaar Vinder Quintero verhuren de mannen allerlei tenten voor evenementen en ze zien de aanvragen stijgen. Gerben is blij dat mensen steeds vaker kiezen om van een standaard evenementenruimte af te stappen en juist te kiezen voor een tent op locatie: ‘Er is zoveel mogelijk. Een tent op locatie biedt meerwaarde voor je event. Het versterkt echt de sfeer.’
Een tent voor elke situatie en locatie
Alpha Tentevent heeft vier soorten tenten in haar aanbod: de Sailcloth tent, Flextenten, Aluhallen en Pagodetenten. Gerben: ‘Welke tent je nodig hebt, is afhankelijk van de sfeer, het aantal personen en het type event. De Aluhal leent zich bijvoorbeeld heel goed voor zakelijke evenementen zoals bedrijfsfeesten en congressen. Deze tent heeft geen middenpalen, dus binnen heb je alle vrijheid om het zo in te richten als jij wil. Je kunt hem bovendien koppelen met een Pagode waar de catering aan de slag kan. We zien vaak dat bedrijven een combinatie maken van tenten.’
Compleet festival als opening
Onlangs verzorgde hij voor een internationaal bedrijf de opening van een nieuw hoofdkantoor in Rotterdam. Een bijzonder moment, want de complete delegatie uit Engeland en Azië kwamen ook kijken. Reden te meer om extra uit te pakken tijdens de opening. Alphatentevent plaatste maar liefst vier tenten voor het event: een Sailcloth tent van 195m2, een stretchtent en twee pagodetenten voor de catering.
Flexibele instelling: van klein tot groot
‘Het leuke van dit project was dat het steeds een stukje groter werd’ zegt Gerben. ‘In eerste instantie zou het één tent zijn, met een dj en wat aankleding. Naarmate de tijd verstreek, kwamen er steeds meer wensen. De dj moest plaatsmaken voor een zeskoppige band. Dus moest er ook een podium komen. Het werd groter en groter, dus ook een grotere tent. Wij hebben verschillende soorten tenten en maten in ons assortiment, we konden ons dus makkelijk aanpassen. Het was erg leuk om het event zo te zien groeien en hen te adviseren welke tenten ze het beste konden gebruiken.’
Full event service als uitgangspunt
Afhankelijk van de grootte en het type event, komt Gerben langs bij de klant om te overleggen welke tenten er nodig zijn en wat de voorkeur is. ‘Mensen denken vaak wel aan de hoeveelheid gasten, maar ze vergeten vaak randzaken als elektra, aanrijroutes en of er bijvoorbeeld haringen in de grond geslagen kunnen worden. Bovendien wil men vaak ook nog een vloer, verwarming of prikverlichting. Ook dat kunnen we regelen. Hebben wij het niet in ons assortiment? Dan verbinden we je met andere partners in ons vakgebied. Onze service is echt onze kracht. Er zijn heus meerdere tentaanbieders, maar ik durf echt zeggen: wij gaan pas naar huis als we 100% zeker weten dat onze klant tevreden is.’
Laat ons helpen!
Wij staan altijd voor je klaar om met je mee te denken, en om jou wensen te vertalen om de juiste keuze te maken bij teveel keuzestress. Ook kunnen we je connecten met één van onze vele collega’s die elk op eigen vakgebied zo zijn expertise heeft, in zowel planning, styling, aankleding, catering, licht & geluid als alle type muziek planners.
U vraagt,wij draaien. Wij staan graag klaar om jouw feest tot een succes en onvergetelijk te maken!!