EHBBO: Eerste Hulp Bij Bedrijfsfeest Organiseren!
Offerte aanvragenScrollen
Corporate Events
Ga je een onderneming starten en wil je de opening graag groots aanpakken? Heeft jouw onderneming iets te vieren? Of hang jij gewoon graag de slingers op? Het organiseren van een bedrijfsevenement gaat je niet in de koude kleren zitten, daar komt een hoop bij kijken. Om je een beetje op weg te helpen, delen we graag 5 gouden tips voor het organiseren van een succesvol bedrijfsevenement.
1. Begin op tijd
De beste tip die wij je kunnen geven: begin op tijd. Je zult je verbazen over hoeveel tijd het organiseren van een bedrijfsevenement in beslag neemt. Als je te laat begint kan het zomaar gebeuren dat je niet alles op tijd geregeld krijgt. Zo kan de aanvraag van de juiste vergunning al makkelijk drie maanden in beslag nemen. Zorg er dus voor dat je tijdig begint met de voorbereiding, dat geeft je rust en speling.
2. Zorg voor overzicht
Als organisator is het zaak om alles goed op een rijtje te hebben. Letterlijk. Begin daarom met maken van een draaiboek. Bij het samenstellen van het draaiboek is allereerst zaak om de datum, tijd en plaats van je evenement te bepalen. Stel ook een lijst op van alle betrokkenen van het evenement en vermeld hierbij alle contactgegevens. Het uiteindelijke definitieve draaiboek is een bundel van alle afspraken, briefings, research, begrotingen, vergaderingen, concepten, contracten en alle andere overige informatie rondom jouw bedrijfsevenement. Het is de blauwdruk van jouw succesvolle evenement.
3. Save the date!
Om er zeker van te zijn dat alle genodigden aanwezig kunnen zijn op het bedrijfsevenement, is het zaak om tijdig te communiceren. Zo kan iedereen er in de planning rekening mee houden. Het zou zonde zijn als niet iedereen er bij zou kunnen zijn. Zorg er daarom voor dat je op tijd de uitnodigingen verstuurd.
4. Verdeel en heers
Je kunt simpelweg niet alles zelf doen en samen is het leuker dan alleen. Zorg er daarom voor dat je de taken verdeeld. Ben je zelf geen ster in planning? Heb jij nog geen kaas gegeten van vergunningen en licenties? Zorg er dan voor dat je zulke taken bij iemand anders neerlegt. Dat kan iemand anders uit jouw onderneming zijn, maar ook een externe partij. Zorg er echter wel voor dat de regie altijd bij één persoon in handen ligt, het moet voor iedereen duidelijk zijn wie er bevoegd is om snel beslissingen te maken. Zo blijft het overzichtelijk.
5. Houd rekening met het seizoen
Voor evenementen die buiten worden georganiseerd, is het seizoen van groot belang. Dat klinkt dan wel logisch, maar toch worden de weersomstandigheden vaak over het hoofd gezien. Wanneer je namelijk in de zomer begint met plannen, zal je misschien vergeten dat het weer er over een half jaar heel anders uit zal zien. Gelukkig kun je je op alles voorbereiden. Wij hebben zowel open als gesloten tenten tot onze beschikking. Het weer hoeft jouw evenement dus zeker niet te beïnvloeden. Door aanvullende toebehoren zoals kachels en heaters te huren, kun je zelfs in een koude winter jouw gasten een warm welkom heten.
Het organiseren van een bedrijfsevenement is een vak apart, het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig kun je bij genoeg partijen aankloppen voor hulp. Zo dus ook bij ons: wij kunnen elk van jouw bedrijfsevenementen van een passende tent en toebehoren voorzien. Kom je er niet uit met de styling en aankleding van je evenement? In ons grote en betrouwbare netwerk is er altijd wel iemand te vinden die jou kan helpen. Schroom niet om contact op te nemen. Tot op jouw volgende bedrijfsevenement!
Voor jou een vraag, voor ons een weet.
Stel hier jouw vraag of stuur een Whatsapp berichtje!
Wij helpen jou graag met het organiseren van jouw bedrijfsfeest. Wil jij bijvoorbeeld een Aluhal tent huren?
Neem dan contact op!
Contactformulier